tisdag, april 22, 2008

Båten i luften (Davids ord)



Idag har jag hittat på en ramsa till båten den går ungefär såhär:



I believe I can fly. I believe I can toutch the sky........
Våran båt flöööög idag.... Det var för att den killen som satt dit propellern hade gjort fel men han ville inte erkänna det. Vi såg 15 ödlor när vi var på väg mot stranden. Där plockade vi stenar.
Jag hittade en silversten som jag stoppade upp till näsbenet och jag fick snyta ut den. Testa inte detta hemma, lämna det till proffsen =P

Idag har det varit en spännande dag med fint väder. Vi tog båten till Monaco Marina, precis bredvid hamnen där vi ligger. Där lyfte man upp Gica. Hon var lite lite liten jämfört med de två båtar som låg bredvid… En mekaniker kom och justerade propellern som var felvinklad. När vi hade fått i båten igen åkte vi tillsammans med mekanikern och provkörde båten. Den är nu betydligt starkare – skönt!

Vi har beslutat oss för att åka på torsdag, morgon, tidigt, eftersom det skall blåsa mycket över Korsika i kväll. Vi vill gärna att vågorna skall hinna lägga sig lite grann... Det verkar som om det eventuellt kan bli väder med mindre blåst – det gillar vi och håller tummarna för!

Håkan, Tilda och Ulrika var iväg och bunkrade massor. Vi har nu två shoppingvagnar för att kunna dra hem varor. Tyngst är allt vatten!

Ikväll blev det en god pasta carbonara som middag. Vi är alla lite trötta idag. Beror nog på att vi har varit lite spända på om allt skulle fungera idag!

Jacobs rader om den 22 april!

Tja!
Jag har det bra här nere i Frankrike, men det är ju så himla jobbigt när man tänker på er, jag saknar er så mycket!
För några dagar sen skrev jag en låt (på gitarr)!! Men tyvärr textlös =(
Fisket är i full gång! ….. ja i alla fall att försöka få fisk, men det går sådär….
Ledsen att jag inte har skrivit på, länge vet inte vad det kan bero på =P
Hoppas att ni läser bloggen ofta. Vi lägger så mycket tid på den vi kan, så om ni vet någon som ni vet inte läser bloggen - som ni vill ska läsa bloggen - det kan vara en klasskamrat, en annan kompis eller någon annan. Så be dem läsa bloggen=))))

Det var allt från mig, hoppas att jag får tid att skriva lite oftare=)

Inga kommentarer: