lördag, juni 21, 2008

Midsommardagen

Jaha, det är som vilken midsommardag som helst. Lite tung i huvudet, men det är definitivt varmare än det brukar vara.
Tog en sväng till playan och softade lite. Portugal är suveränt! Vi gjorde nästan en ”Ratjada” på eftermiddagen. Enda skillnaden var att här i Portugal finns det riktiga SUPERMERCADOS! Konsekvensen blev dock att vi ”överhandlade” lite och höll nästan inte på att ta oss tillbaka till båten. Shoppingvagnen har härmed sagt adjö till denna värld. Vi hade en värdig begravningscermoni.

Avrundar kvällen med gitarrspel och välljudande sång därtill.

Vi tackar våra värdar för en fantastik midsommar och ser fram emot att få mönstra på för seglingen över Biscaya om några veckor!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen Håkan!
Ni verkar ju leva ett behagligt liv mellan stormarna. Snart är det dags för oss också att få lite ledighet, semestern nalkas ju.
Ha en fortsatt trevlig seglats
önskar vi på AS.
/Agneta

ÅJ sa...

Hur många gånger tror ni vi har tänkt gå in på er blogg? Det blir bara aldrig av. När jag nu tittade in såg att ni skrivit en hel del och jag var ju så nyfiken så jag var bara tvungen att läsa allt vilket resulterade i att jag nu suttit framför datorn i ca 1 timme. Resan verkar ha varit precis så fantastisk som ni planerade den. Vilka härliga upplevelser för både barn och vuxna. Är faktiskt lite avundsjuk på er måste jag erkänna. Igår och idag seglar även våra "gubbar". De har hyrt en stor katamaran och dragit med Wille på svensexa, hoppas han överlevt, man vet ju hur det kan sluta med dessa galna Lagnögubbar som tror som är 16..... jaja.
Cykelfest, midsommar, möhippa toppen alltihop. Solen skiner och det är sommarlov! Bosse kommer kontakta er så snart biljetter för honom och Wille är bokade.
Önskar er allt gott inför fortsättningen av resan, det ska bli kul att höra mer när ni kommer hem. Och Ulrika, vi gör väl en tjejsegling i höst, jag känner mig riktigt sugen på det när jag nu läst och tittat på bilder.
Stora kramar till er alla önskar Åsa och Bosse

Anonym sa...

Hej, vad hände med min kommentar? Jo, jag sa just att den 6-16 juli står jag och familj och vinkar till er på Spaniens kust norr om Portugal. Vinkar ni till mig?
Kram från Fia