lördag, maj 10, 2008

Skolarbete i rekordfart

Jacobs ord:

Tja Alla!

Hoppas att ni har det bra! Det har jag det i alla fall. Idag vaknade jag av spöregn och super-blåst! Låg och lyssnade på musik i 45min sen var det dags att gå upp…. Stenhård skola men det lönade sig i alla fall, jag har jobbat ut engelskaboken! Det kliar fruktansvärd på min rygg! Jag låg och snorklade i två timmar, så ryggen är söndersolbränd!
Egentligen så skulle vi åka till Menorca idag, men det regnade och blåste för mycket =(. Jag har inte så mycket mer att skriva om, men jag skriver mer imorgon =P

Davids ord:

Tja!
Idag har det inte hänt såå mycket men jag och Jacob har kollat på de suuuper söta katterna och spelat boll. Jag har jobbat ut en engelska bok på 30 sidor på 2 timmar.
Igår åt vi pappas hemmagjorda hamburgare.

Ulrikas ord:
Idag är vädret inte så bra! Det regnar lite då och då. Blåsten kommer och går den också! Idag har vi städat inne och tvättat båten utvändigt. Vi har även tankat upp båten för att kunna ha god marginal. Killarna har varit jätteduktiga med skolarbetet. De har arbetat koncentrerat och på så sätt fått mycket gjort. Tilda har sett en hel del på film idag. Det var väldigt länge sedan hon såg på filmer så det tilläts både Askungen och Dumbo idag.

Än så länge så ser inte väderprognoserna över till Menorca inte speciellt bra ut. Vi avvaktar till ikväll med beslut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er! Idag har vi haft 4-års kalas för Jakob på Barnkulan i Saltsjöboo. Fantastiskt skönt för föräldrar och jättekul för barnen. Barnkulan är ungefär som en jättelik hoppborg fast där det serveras pannkakor och glass och så får man besök av Pippi Långstrump! Det har varit så varmt i helgen att man allvarligt funderar på om det där hålet i ozonskiftet är större än det sägs alternativt att detta var sommaren. Förhoppningsvis ingetdera, dock! Igår var vi på Gardenparty i Täby (Uffe o Lisa) och vi var ute hela kvällen. När vi åkte hem vid 12-bläcket var det fortfarande 20 grader ute. Normalt 10 maj, eller? Veckan som kommer blir det en hel del generalrep på teatern för både Matilda och Erik. Det är karateläger om två helger men jag tror inte Erik vill, nu när inte David och Jakob är med. Erik har klippt sig hyfsat likt den där grabben som jag inte alls kommer ihåg vad han heter i My Chemical Romance fast han har inte fått färga det svart eller vitt som han vill, för mamma. Han verkar hyfsat nöjd ändå. Nu ska jag fortsätta kvällen med att boka flygbiljetterna till Skottland! Kram på er, Tina and the gang

Johanna sa...

SAKNAR DIG! <3<3