fredag, maj 09, 2008

Avkoppling i Alghero

Jacobs ord:

Hej hopp!
Hoppas att ni har det bra! Det har i alla fall jag =P. Jag har haft det så kul att jag inte hunnit skriva! Vi har haft besök av familjen Veem, som bodde här en hel vecka. Vi är nu på Sardinien fast vi åker till Menorca, Mallorca och Ibiza i över morgon. Vi har ätit massa pizza, pasta och GLASS! Här finns goda sorbéer, mina absoluta favvisar är ”lemoné” (citron) och ”Fragola” (jordgubb). Och jag har fått en ny favvo pizza, inbakad hawai! Vi har åkt ring och snorklat på världens finaste strand (tycker jag) jag och mina kompisar hittade massa eremitkräftor. Vi har sett delfiner simma framför båten för andra gången…. Men de här var MYCKET större!!! Nu ligger vi i Alghero, sista hamnen innan Spanien! Saknar er! Det här var allt från mig, ”men glöm inte att titta på nästa avsnitt av…” Nej, det där blev liiite fel =P
Nu blir det ingen mera matte förrän efter sommarlovet, matteboken utjobbad!

Idag har vi haft en skön dag i Alghero med jogging, mysig pastalunch på restaurang, shopping och sist men inte minst ett besök i kyrkan! Vi njuter av att ligga i hamn i en lite lagom stor stad! Killarna har givetvis haft skola. Nu är de klara med var sin mattebok. De har även skrivit brev till skolan, vilket ingår i undervisningen.



Tilda är nuförtiden mest intresserad av att plocka blommor och av att köpa kläder/skor – väldigt tjejigt! Hennes jargong är dock inte alltid lika timid, vilket kanske är förståeligt när man jämt umgås med sina storebrorsor…

Hon är en tjej som verkligen vet vad hon vill så idag köpte vi en kappa (vilket är jätte-användbart på en båt mitt i sommaren i Medelhavet), en storlek för stor dessutom. Ja, ja den blir perfekt till hösten kanske?






David köpte en boll igår (som tur var, en billig i matbutiken) som killarna lekte med på stranden. Då kom en stor hund och stal den. Han bet sönder den på direkten. Killarna var jättearga! Idag köpte vi två nya. Kan tydligen vara bra att ha! David började med att kicka i den ena bollen i havet. Som tur var kunde vi fånga den. Bollar är bra, men svåra att ha på båt!

Jacob har letat kläder idag. Han hittade en jättetuff baskettröja, Chicago Bulls. Han ville också köpa snäckor, men vi bestämde att vi skulle vänta med det ett tag!



Håkan har fixat & trixat hela dagen, förutom när han inte hade ont i magen pga av en macka som han åt! Han har fixat en toalettpackning som läckte (vi har fyra toaletter ombord så det är nog inte sista gången). Han har också bytt vattenpump, bytt högtalare i sittbrunnen (han vill kunna lyssna på reagge när vi seglar) och akterlanternan som en oförsiktig gast trampat sönder.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på er !!!
Ni får mig verkligen att lägta tillbaka... Golfo di Marinella, Stintino, Porto Cervo, la Pelosa..... ummm.
Har det så roligt och njut av livet.
ps David grabbarna har borjat ganska bra trotts ett par förluster, vi saknar våran Bulldog !!!

Ciao Ciao e Buon Viaggio
Micael Turpini